søndag den 23. maj 2010

Dejlig dag

Dejlig lørdag med hjemlige sysler. Utrolig sådan en forskel sol og varme kan gøre. Humøret stiger og jeg får en helt anden energi. Ikke fordi jeg fik lavet specielt meget. Det blev til lidt farvet lyserød perlesukker........ som nu står og venter på at blive brugt som pynt på en jordbærkage. Har du lyst til at prøver er opskriften meget enkel. Du skal bruge 3 dl perlesukker, 1 spsk. vand og en lille dråbe konditorfarve. Hæld vand i en skål og tilsæt farven. Bland sukker i og rør rundt. Hæld sukkeret op på en bageplade i et tyndt lag. Lad det tørre helt før det hældes i en krukke.

Imens jeg lavede prinsessefarvet sukker, hyggede Mathilde og hendes veninde sig med at male popcorn og Mallows med konditorfarve.


Dejligt når man kan fange de store piger med lidt kreative sysler. Der blev malet sjove og farlige uhyrer, skrevet tekst og ikke mindst blev der guffet og drukket saftevand.



Øjebliks billeder fra haven.


Det bedste klatretræ.






Håber du nyder pinseferien lige så meget som jeg gør.

9 kommentarer:

Maria G. sagde ...

Hvor er det en flot lyserød farve sukkeret har fået :o) Hvor længe holder sådan noget i glasset? Det er forresten nogle rigtig skønne opbevaringskrukker du har. Hvor er det købt henne??
Tak for kigget i din hyggelige blog

Mvh Maria Grandt

Anonym sagde ...

Hvor har I bare haft en hyggelig lørdag...og ideen med prinsesse sukkeret må jeg helt sikkert prøve af - skal faktisk lave jordbærtærte i dag, så det ville have været perfekt:-)
Jeres have ser så hyggelig ud...måske traktoren er én Oscar har efterladt på plænen i fredags? :-)
Ha en dejlig fri dag i morgen også.
Knus Malene

KirstenK sagde ...

Tak for opskriften på det lyserøde pyntesukker...jeg har før prøvet at farve kokosmel lyserødt, men ikke sukker

MollyMy sagde ...

Hej Maria. Tak for dejlig kommentar. Det kan holde sig som sukker almindligvis kan holde sig. Krukkerne er gamle, og er fundet rundt omkring på loppemarkederne.
Kh Birthe

MollyMy sagde ...

Hej Malene - Lyder lækkert med jordbærtærte. Lyserød perlesukker er hurtig at lave, så du kan måske lige nå det :)
Knus Birthe

MollyMy sagde ...

Hej Kirsten - Lyserød kokosmel lyder da også spændende, det kan være det er det jeg skal prøve næste gang ;)
Kh Birthe

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Hej1
Håber det er helt iorden jeg har "lånt" din ide.
Og nævnt din blog.
Måtte bare prøve, det var bare en super god ide til billig pynt.

Knus Susi

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Hej!
Håber ikke det gør noget jeg har "lånt" din ide og reklameret med din blog på min.
Blev simpelthen bare nødt til, at afprøve ideen med det samme.
Syntes den er super god og en billig pynt til muffins.
Ha´en god dag.
Knus Susi

MollyMy sagde ...

Hej Susi - Det er helt iorden, jeg er glad for jeg har kunnet inspirere dig, og tak for den fine omtale af min blog.
Kh Birthe