lørdag den 4. juli 2009

Strandtur

Sommer, strand, vand og blåbær muffins. det er hvad min dag skal gå med. Jeg skal bage på flere forskellige måder.
Først skal der bages de lækreste blåbær muffins med hvid chokolade. Opskriften har jeg fået af Maria på trendsales, som var så sød at dele sin bedste opskrift på muffins med mig. Og jeg må sige, de er bare så læækre.
Efter bageriet er der dømt strandtur, hvor jeg skal bage i solen og køle i vandet. Det er inbegrebet af dansk sommer.

Opskriften på blåbær muffins kommer her.
75 g smør
225 g sukker
2 æg
2 dl creme fraiche 38 %
270 g hvedemel
1,5 tsk. bagepulver
150 g blåbær ( jeg har brugt frosne )
100 g hvid cholkolad
Rør smør og sukker sammen. Pisk æggene i et af gangen, og tilsæt creme fraiche. Sigt hvedemel og bagepulver i dejen og rør sammen. Kom blåbær og groft hakket chokolade i og rør forsigtigt. Fordel dejen i muffinsforme og bag dem 30 min ved 180 grader.

Ingen kommentarer: