fredag den 24. august 2012

Vandmelon med menthol

 Den her opskrift lød tilpas underlig i mine øre til jeg blev så nysgerrig at jeg selv var nød til at afprøve den.

Opskriften fandt jeg på nettet og den stammer fra restaurant El Bulli.





Melonen skal stå i en marinade lavet af 1/2 citron blandet med 3 spsk sukker i ca. 30 min.
Imens knuses mentolblosjer til pulver som så skal drysses over den marinerede melon.
Se hele opskriften her.

Kan ikke helt finde ud af  hvilken ret den vil gå godt til eller om den skal serveres som en smagsoplevelse for sig selv. Tror mest jeg hælder til det sidste, for det er en helt anderledes og speciel smag som jeg ikke har smagt før.

6 kommentarer:

Eline sagde ...

Ej, hvor spændende. Det må være MEGET friskt. Tror du har ret i, at det er bedst som sig selv som en slags "skæv" smagsoplevelse...
God weekend
Kh Eline

MollyMy sagde ...

Hej Eline ( flot navn )
Den der med en skæv smagsoplevelse syntes jeg rammer plet :) for det er lige hvad det er. En sjov og anderledes smag.
Dejlig lørdag til dig.
Hilsen Birthe

KirstenK sagde ...

Uha jeg synes det lyder spændende, og jegvil straks prøve det. smagsoplevelsen ka vist sidestilles med den man får når man i Thailand dypper frugt i en blanding af sukker og chili...Tak for link!

Piskeriset sagde ...

Det er godt nok en spøjs sammensætning - den er jeg ikke stødt på før :-)

MollyMy sagde ...

Frugt og chili lyder også meget anderledes. Er spændt på at høre hvad du syntes om det Kirsten :)

MollyMy sagde ...

Piskeriset - Jeg gir dig helt ret, det er en spøjs sammensætning og kan heller ikke beskrive hva jeg syntes om smagen, tro man selv skal opleve den :)