tirsdag den 21. maj 2013

Vinvikanlivin

 Som lovet får i her opskriften på vinvikanlivin. Smager af sol og sommer, og bonus skøn solgul farve. Kan drikkes af både børn og voksne, fortyndet med henholdsvis mineralvand eller mousserende vin.

6 økologiske solmodne appelsiner
4 økologiske solgule citroner
300g rørsukker
1 liter kogende vand

Saften presses ud af frugterne. Skallerne kommes i en kande sammen med rørsukker. Hæld det kogende vand over og opløs sukkeret. Hæld saften af frugterne i og lad trække et par timer. Tag skallerne op og hæld din Vinvikanlivin på flaske. Voila, nu har du den skønneste sommerdrik.


 Jordbær er indbegrebet af sommer, og lige nu kan man få de dejlige, velsmagende danske jordbær rigtig mange steder. Jeg elsker jordbær og kan spise dem morgen, middag og aften. På mit brød i skiver, i koldskål, i salaten, til Champagnen dyppet i mørk chokolade :) Uhm...nu kan jeg mærke mit mundvand begyndet at løbe bare ved tanken :)


 Da jeg stod og skulle lave jordbær/rabarber snaps kunne jeg heller ikke la vær med at smage et par stykker....det er nu så hyggeligt at smage til :)

Opskriften på jordbær/rabarber snaps

500g jordbær
4 stængler mynte
7 stængler (ca en kop fuld) rabarber
1 fl. brøndum eller vodka

Skær i skiver og overhæld med brøndum. Trækketid 1 uge. Filtrer og nyd med gode venner i sommersolen.

Ingen kommentarer: